kā darbojas hibrīda automobilis?

E-Tech full hybrid - how does it work - Renault
E-Tech hibrīda tehnoloģiju darbības princips
Renault nolēma izstrādāt divas tehnoloģijas: E-Tech full hybrid jeb pašuzlādes hibrīdu, ko nav nepieciešams uzlādēt no ārēja avota, un E-Tech plug-in hybrid jeb uzlādējamo hibrīdu, ko var uzlādēt no elektriskā tīkla. Abi veidi nodrošina videi draudzīgu, ekonomisku ekspluatāciju un apvieno braukšanas prieku ar ikdienas ērtumu.

Tiem ir viens darbības princips, taču trīs atšķirīgas iezīmes:
  • akumulatora ietilpība un līdz ar to spēja braukt 100% elektriski;
  • E-Tech plug-in hybrid automobiļus var uzlādēt no elektrotīkla;
  • aizmugurējās ass elektrifikācija uzlādējamajam hibrīdam.

mūsu hibrīda spēka agregāti

Šos spēka agregātus sauc par “virknes/paralēlajiem hibrīdiem”, jo tie var strādāt 100% elektriskā režīmā, hibrīda režīmā (elektriskais + iekšdedzes dzinējs) vai iekšdedzes režīmā.
divi elektromotori
Abas tehnoloģijas apvieno divus elektromotorus (starterģeneratoru un vilces motoru) un iekšdedzes dzinēju, tā nodrošinot optimālu veiktspēju. Automobiļiem ar uzlādējamā hibrīda spēka agregātu ir vēl viens elektromotors, kas ir iebūvēts aizmugurējā tiltā un nodrošina vēl komfortablāku un dinamiskāku braukšanu.
tehnoloģija veiktspējai
Automobilī integrētās inovatīvās tehnoloģijas, tostarp viedā pārnesumkārba, enerģijas pārvaldības sistēma un rekuperatīvā bremzēšana ļauj izmantot iekšdedzes un elektrisko piedziņu pamīšus vai kopā. Tādējādi hibrīdautomobiļa veiktspēja un patēriņš tiek optimizēti, lai nodrošinātu maksimālu efektivitāti.
dinamisks paātrinājums
E-Tech dzinēji nodrošina spēcīgu paātrinājumu, atsaucību, kā arī samazinātu CO2 emisiju un degvielas patēriņu.
full hybrid dzinējs
Full hybrid jeb pašuzlādes hibrīda automobiļus nav nepieciešams uzlādēt no ārēja avota. To akumulators uzlādējas automātiski braukšanas laikā, optimizējot degvielas patēriņu un atvieglojot ikdienu.
plug-in hybrid dzinējs
Mūsu plug-in hybrid jeb uzlādējamā hibrīda automobiļiem ir līdzīga tehnoloģija kā mūsu pašuzlādes hibrīdiem. Galvenās atšķirības ir palielināta akumulatora ietilpība, iespēja uzlādēt no elektrotīkla (tāpēc to sauc par uzlādējamo vai spraudņa hibrīdu) un trešais elektromotors.

dažādi piedziņas režīmi

Hibrīda spēka agregāts sastāv no diviem galvenajiem vilces motoriem, kas darbojas pamīšus vai vienlaikus. Uzziniet vairāk par piedziņas režīmiem:
elektriskā piedziņa
Uzsākot kustību, automobilis vienmēr darbojas elektriskajā režīmā. Tas klusi uzņem gaitu, un atkarībā no braukšanas stila un modeļa* jūs varat elektriskajā režīmā sasniegt 130 km/h ātrumu un braukt līdz 5 minūtēm, izmantojot tikai elektrisko enerģiju.

*Austral E-Tech full hybrid 200 ZS
hibrīda piedziņa
Šajā režīmā automobiļa kustību vienlaikus nodrošina divi enerģijas avoti.

Kad nepieciešams braukt dinamiski, benzīna dzinējs atbalsta elektromotoru. Abi dzinēji darbojas kopā, lai palielinātu automobiļa jaudu. Šajā gadījumā spēka agregāts strādā kā paralēlais hibrīds.

Kad vilces akumulators ir izlādējies, abi dzinēji darbojas vienlaicīgi, taču riteņus piedzen tikai elektriskais motors. Šajā gadījumā elektroniskā vadība izmanto iekšdedzes dzinēju, lai optimizētu patēriņu un uzlādētu akumulatoru. Spēka agregāts strādā kā virknes hibrīds.
iekšdedzes piedziņa
Kad darbojas tikai iekšdedzes dzinējs, tas strādā ar optimāliem apgriezieniem. Tā uzdevums ir piedzīt riteņus un uzlādēt akumulatoru. Šādi tiek optimizēts automobiļa kopējais patēriņš un uzkrāta elektriskā enerģija, lai to izmantotu maksimāli ekonomiskai braukšanai.
E Drive
Samaziniet degvielas patēriņu ar E Drive funkciju. Tā izmanto iekšdedzes dzinēju kā ģeneratoru, lai palielinātu energoefektivitāti.
piedziņas režīmu pārslēgšana
Piedziņas režīmus var pārslēgt divējādi:
  • automātiski, pārslēgšanu nodrošinot elektroniskajai vadības sistēmai. Tā ņem vērā akumulatora uzlādes līmeni, paātrinājuma pieprasījumu, ceļa veidu un attiecīgi pielāgo piedziņas režīmu, palīdzot optimizēt automobiļa veiktspēju.
  • manuāli – tikai uzlādējamajiem hibrīdiem, ja izvēlas 100% elektrisko režīmu.
no priekšējo riteņu piedziņas uz aizmugurējo riteņu piedziņu
Mūsu uzlādējamā hibrīda spēka agregātu papildina aizmugurējais elektromotors. Pateicoties tam, automobilis var braukt ar priekšējo, aizmugurējo vai visu riteņu piedziņu. Atbilstoši izvēlētajam braukšanas režīmam (eco, sport, normal) un piedziņas režīmam automobilis automātiski regulē priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem pievadāmo griezes momentu, garantējot komfortu, drošību un augstu efektivitāti.

uzlādes pārvaldība

E-Tech full hybrid - battery  - Renault
pašuzlādes hibrīda akumulators
Akumulators uzlādējas braukšanas laikā, izmantojot kinētisko enerģiju. Pašuzlādes hibrīdus nav nepieciešams uzlādēt no ārēja avota, jo tiem ir sistēma, kas atgūst enerģiju palēnināšanās un bremzēšanas laikā. Ar to pietiek, lai pilnībā uzlādētu akumulatoru. Papildus tam nepieciešamo lādiņu nodrošina arī iekšdedzes dzinējs.
E-Tech plug-in hybrid - battery - Renault
uzlādējamā hibrīda akumulators
Akumulatoru lielākoties uzlādē no ārēja enerģijas avota, taču tas uzlādējas arī braukšanas laikā (aptuveni 10% potenciālās uzlādes). Uzlādējamajam hibrīdam ir kontaktligzda, ko var izmantot uzlādei no parastās rozetes vai uzlādes stacijas.

Renault E-Tech full hybrid un E-Tech plug-in hybrid nobraukuma rezerve

E-Tech full hybrid - Renault
E-Tech full hybrid
Pašuzlādes hibrīdiem ir elektromotors, iekšdedzes dzinējs un starterģenerators. Tie uzlādē vilces akumulatoru braukšanas laikā un pilsēta ļauj līdz 80% laika braukt 100% elektriski.
E-Tech plug-in hybrid - Renault
E-Tech plug-in hybrid
Uzlādējamajiem hibrīdiem ir divi elektromotori, iekšdedzes dzinējs un vilces akumulators, kas nodrošina pilnībā elektrisku nobraukuma rezervi līdz 100 km (WLTP kombinētajā ciklā).

Jūsu jautājumi par hibrīdautomobiļu ekspluatāciju

KĀ NOTIEK SPĒKA PIEDZIŅAS VEIDA MAIŅA?
Elektriskā, hibrīda vai iekšdedzes piedziņa tiek izvēlēta automātiski, to nosakot automobilī iebūvētajai elektroniskajai sistēmai. Tā nodrošina optimālu līdzsvaru starp veiktspēju un degvielas patēriņu, ņemot vērā trīs kritērijus:
  • akseleratora pedāļa nospiešanas pakāpi;
  • ceļa profilu;
  • akumulatora uzlādes stāvokli.
Hibrīda automobilis izmanto elektromotoru kustības uzsākšanai; kad kustība ir nostabilizējusies; parasta paātrinājuma laikā. Kad ceļa apstākļi pieprasa lielāku jaudu un akseleratora pedālis jānospiež vairāk (piemēram, braucot stāvā kalnā) vai ja akumulatora uzlādes līmenis vairs nav pietiekams, automobilis pārslēdzas uz iekšdedzes dzinēja izmantošanu. Atkarībā no situācijas iekšdedzes dzinējs vai nu atbalsta elektromotoru (hibrīda piedziņa), vai pilnībā to aizstāj (iekšdedzes piedziņa).
VAI HIBRĪDAUTOMOBILIS VAR IZTIKT BEZ BENZĪNA?
Nē, nevar.
Hibrīdautomobilis turpina braukt pat tad, kad vilces akumulators ir izlādējies, un tas ir iespējams, pateicoties iekšdedzes dzinējam. Pretējā gadījumā hibrīda un elektriskā piedziņa mijas ar iekšdedzes dzinēja piedziņu, bet nevar to pilnībā aizstāt. Ja hibrīda automobilim beidzas benzīns, pārējās piedziņas var to darbināt tikai īsu laiku, līdz degviela izsīkst pavisam.
CIK ILGI KALPO HIBRĪDA AUTOMOBIĻA AKUMULATORS?
Vilces akumulators nedarbojas nepārtraukti, jo braukšanas laikā automobilis izmanto arī iekšdedzes dzinēju. Līdz ar to akumulatora nolietošanās notiek pakāpeniski un nerada tādu kapacitātes zudumu, kas varētu ietekmēt dzinēja darbību.
Turklāt, ja akumulatoru pasargā no ekstrēmām, tajā skaitā īpaši zemām temperatūrām, tas var kalpot visu hibrīda automobiļa ekspluatācijas laiku.
Renault hibrīdautomobiļu vilces akumulatoram ir 8 gadu/160 000 km garantija.

uzzināt vairāk