jūsu jautājumi par E-Tech full hybrid un E-Tech plug-in hybrid tehnoloģijām

 E-Tech full hybrid - E-Tech Plug-in hybrid - questions
E-Tech full hybrid un plug-in hybrid, Renault priekšrocības
Iegūstiet atbildes uz visiem jautājumiem par E-Tech full hybrid un E-Tech plug-in hybrid tehnoloģijām, ko Renault izmanto savos automobiļos.
Jūsu jautājumi par hibrīdautomobiļiem
KO NOZĪMĒ “HIBRĪDS”?
Ar vārdu “hibrīds” apzīmē kaut ko, kas sastāv no vairāk nekā viena elementa.

Automobiļu gadījumā jēdziens “hibrīds” tiek attiecināts uz transportlīdzekļiem, kas aprīkoti ar divu veidu dzinējiem.

Tajos ir apvienota elektriskā piedziņu un iekšdedzes dzinējs, lai samazinātu degvielas patēriņu un palielinātu automobiļa veiktspēju.
KAS IR HIBRĪDA AUTOMOBILIS?
Hibrīdautomobilis ir aprīkots ar diviem spēka agregātiem: iekšdedzes dzinēju (vienmēr benzīna) un vienu vai vairākiem elektromotoriem. Tie ir savienoti ar vilces akumulatoru, kas uzkrāj elektroenerģiju.
KAS IR VIEGLAIS HIBRĪDS?
Mild hybrid jeb vieglā hibrīda dzinēji nav daļa no E-Tech tehnoloģijas, jo tie nenodrošina 100% elektrisko piedziņu.

Tā ir automobiļa mikrohibridizācija, kas kustības uzsākšanas un paātrinājuma laikā iekšdedzes dzinējam nodrošina tikai nelielu elektrisko atbalstu (12 V vai 48 V), lai samazinātu degvielas patēriņu un optimizētu veiktspēju.

Šis risinājums nodrošina dinamiskāku un komfortablāku braukšanu, kā arī degvielas ietaupījumu līdz pat 20%* salīdzinājumā ar līdzīgu benzīna dzinēju bez elektriskās piedziņas elementiem.
* ar 48 V sistēmu
HIBRĪDA AUTOMOBILIS: KĀ TAS DARBOJAS?
Hibrīdautomobilim kustības uzsākšanai tiek izmantots tikai elektromotors, jo tam piemīt visaugstākā efektīvāte. Pēc tam notiek pārslēgšanās starp elektrisko piedziņu (100% elektromotors), hibrīda piedziņu (benzīna dzinējs un elektromotors) un iekšdedzes piedziņu (benzīna dzinējs).

Pārslēgšanās notiek automātiski atkarībā no izvēlētā paātrinājuma, ceļa seguma apstākļiem un akumulatora uzlādes līmeņa. Modeļos, kas aprīkoti ar EV funkciju, pārslēgšanās uz elektrisko režīmu notiek ar startera pogu; citos modeļos enerģijas pārvaldības sistēma automātiski pielāgo pārslēgšanos, lai panāktu visefektīvāko degvielas patēriņa un jaudas attiecību.
KĀDA IR HIBRĪDTEHNOLOĢIJU INOVĀCIJA?
Galvenais hibrīdautomobiļu jauninājums ir divu veidu dzinēju apvienošana vienā auto: iekšdedzes dzinējs un viens vai pat vairāki elektromotori.

Iebūvētā vadības tehnoloģija automātiski pārvalda pārslēgšanos starp trim dažādām piedziņām: elektrisko, iekšdedzes un hibrīda (izmantojot gan siltuma, gan elektrisko enerģiju).

Hibrīdautomobiļa galvenais mērķis ir apvienot iekšdedzes automobiļa ērtības ar elektromotora ekoloģiskajām un ekonomiskajām priekšrocībām.

Mūsu ilggadējā pieredze Formula 1, inteliģentā enerģijas pārdale un vairāku režīmu automātiskā pārnesumkārba sniedz patiesu daudzpusību ikdienas lietošanā, vienlaikus nodrošinot dinamiku un ekonomiju.
HIBRĪDS UN ELEKTROMOBILIS: KĀDAS IR ATŠĶIRĪBAS?
Elektromobilis ir aprīkots tikai ar elektromotoru, tāpēc tas brauc 100% elektriski.

Protams, elektromobiļa 100% elektriskā nobraukuma rezerve ir lielāka nekā hibrīdautomobilim, un ar to var veikt līdz pat 470 kilometriem.

Hibrīda automobilis izmanto benzīna dzinēju apvienojumā ar vienu (vai vairākiem) elektromotoriem un pārslēdzas starp trim iespējamajiem braukšanas režīmiem (hibrīda, iekšdedzes un elektriskais), ko nodrošina šis kombinētais risinājums.

Elektromobiļu nobraukuma rezerve ir mazāka nekā hibrīdautomobiļiem, taču tā nepārtraukti palielinās un pašlaik sasniedz 470 kilometrus 100% elektriskajā režīmā, un tuvākajā nākotnē tā palielināsies vēl vairāk.
KĀ UZLĀDĒT HIBRĪDA AUTOMOBILI?
Hibrīdautomobiļa (E-Tech full hybrid) akumulators uzlādējas braukšanas laikā, izmantojot kinētisko enerģiju un iekšdedzes dzinēju. Kad automobilis samazina ātrumu vai tiek bremzēts, darbojas rekuperācijas sistēma.

Uzlādējamo (plug-in) hibrīdautomobili var uzlādēt, pieslēdzot to elektrotīklam publiskajos uzlādes punktos vai privātai mājas uzlādes stacijai. Mūsu automobiļos uzstādīto lādētāju maksimālā jauda ir 3,7 kW. Arī uzlādējamajiem hibrīdauto ir rekuperācijas sistēma, kas lādē akumulatoru palēnināšanās un bremzēšanas laikā.
HIBRĪDA AUTOMOBILIS: VAI TAS IR UZTICAMS?
Mūsu hibrīdautomobiļi bez šaubām ir uzticami, un tas ir mūsu pieredzes nopelns elektrisko un iekšdedzes dzinēju automobiļu izstrādē.

Pateicoties hibrīdsistēmas uzbūvei, iekšdedzes dzinēju mazāk ietekmē režīmi, kas tam rada paaugstinātu slodzi – atkārtota iedarbināšana un paātrināšana.

Turklāt šajā izkārtojumā nav nepieciešams sajūgs un piedziņas siksna. Tas vienkāršo apkopi un samazina detaļu nodilumu, samazinot arī apkopes izmaksas.

Hibrīda automobilis ir aprīkots ar iekšdedzes dzinēju un vienu vai vairākiem elektromotoriem. Atkarībā no ceļa apstākļiem, vēlamā braukšanas ātruma un akumulatora uzlādes līmeņa atsevišķi elektromotori tiek izmantoti pārmaiņus.

Renault hibrīdautomobiļu izstrādē ir izmantota ražotāja ilggadējā pieredze elektromobiļu jomā. Turklāt Renault ir sagatavojis visu servisa infrastruktūru hibrīdautomobiļu vajadzībām: Renault konsultanti jau ir gatavi jūs uzņemt un palīdzēt jums apkalpot jūsu transportlīdzekli. Turklāt hibrīdautomobiļu vilces akumulatoram ir 8 gadu/160 000 km garantija.
Jūsu jautājumi par hibrīdautomobiļu uzlādi un nobraukuma rezervi
VAI HIBRĪDA AUTOMOBIĻI IR JĀUZLĀDĒ?
Pašuzlādes hibrīdautomobilis tiek uzlādēts braukšanas laikā – vadītājam nekas nav jādara! Turpretī E-Tech plug-in hibrīdautomobiļus var uzlādēt (publiskajos uzlādes punktos, mājās, ātrās uzlādes stacijās u.c.), lai optimizētu patēriņu. Mēs iesakām automobiļus uzlādēt katru dienu, lai pilnībā izmantotu visas to priekšrocības (lielāks nobraukums, lielāks ātrums elektriskajā režīmā, degvielas ietaupījums u.c.).

Abos gadījumos automobilis nevainojami darbojas, izmantojot tikai degvielas tvertni. Ja akumulators ir izlādējies, bet bākā joprojām ir degviela, darbības traucējumu risks nepastāv.

Ja nevēlaties uzlādēt savu automobili, izvēlieties pašuzlādes hibrīdu.

Ja vēlaties ierīkot savu uzlādes staciju, izmantojiet Mobilize Power Solutions pakalpojumu.
VAI HIBRĪDA AUTOMOBIĻI VAR VEIKT LIELUS ATTĀLUMUS?
Protams! Hibrīdautomobilis turpinās braukt pat tad, ja vilces akumulators ir izlādējies (šādā gadījumā tas izmanto tikai iekšdedzes dzinēja piedziņu). Turklāt braukšanas laikā akumulatoru uzlādē benzīna dzinēja radītā kinētiskā un termiskā enerģija.

Hibrīdautomobiļa nobraukuma rezerve ir lielāka nekā benzīna auto, jo dažādus enerģijas avotus var izmantot pamīšus. Pilsētā, kur piedziņas funkciju pārņem elektromotori, iekšdedzes dzinējs tiek izmantots maz vai netiek izmantots vispār, un tas ļauj ietaupīt degvielu.

Un tas vēl nav viss! Uzlādējamajam hibrīdautomobilim, kura vilces akumulatoru var uzlādēt ne tikai braucot, bet arī no elektrotīkla, 100% elektriskais nobraukums ir vēl lielāks. WLTP ciklā tas ir vismaz 50 km, bet reālajā ikdienas ekspluatācijā no 25 līdz 65 km atkarībā no uzlādes līmeņa un ceļa seguma.
KĀ VADĪT HIBRĪDA AUTOMOBILI?
Daži padomi, kā vadīt hibrīda automobili un optimizēt nobraukuma rezervi:
  • Izmantojiet dažādus rekuperatīvās bremzēšanas līmeņus: bremzējot automobilis pārvērš kinētisko enerģiju elektriskajā un uzlādē vilces akumulatoru.
  • Ieslēdziet ECO režīmu: tas izslēdz vai ierobežo dažas mazāk svarīgas funkcijas, lai samazinātu enerģijas patēriņu.
Izvēlieties vienmērīgu, plūdenu braukšanas stilu. Elektriskais motors strādās ekonomiskāk, samazināsies enerģijas patēriņš un attiecīgi palielināsies nobraukuma rezerve, gluži kā vadot tradicionālu iekšdedzes auto.

Izmantojiet hibrīdautomobiļos iebūvētās funkcijas:
  • E-nav jeb paredzošā hibrīda braukšana: iestatot brauciena mērķi, automobilis analizē maršrutu un atkarībā no ceļa (reljefs, pilsēta u.c.) nosaka, vai braukt iekšdedzes, hibrīda vai 100% elektriskajā režīmā. Tādējādi tiek samazināts degvielas patēriņš, palielināta nobraukuma rezerve un uzlabojas transportlīdzekļa veiktspēja.
  • Salona termiskā sagatavošana: jūs varat sasildīt salonu ziemā vai atdzesēt vasarā vēl pirms došanās ceļā. Vēlamo temperatūru var iestatīt easy link un openR link sistēmā vai attālināti, izmantojot My Renault lietotni, kamēr automobilis uzlādējas.
VAI AR HIBRĪDA AUTOMOBILI VAR VILKT KRAVU?
Jūs varat aprīkot hibrīda automobili ar sakabes āķi un izmantot to piekabes vilkšanai, ja piekabe atbilst tehniskajām prasībām. Tomēr ir vērts atzīmēt, ka pie vienādas jaudas un braukšanas ātruma hibrīdautomobiļa vilkšanas jauda var būt mazāka nekā automobilim ar benzīna vai dīzeļa dzinēju. Jāatceras arī, ka piekabe rada papildu slodzi automobilim un palielina enerģijas patēriņu.
BRAUKŠANA AR HIBRĪDA AUTOMOBILI: KĀDAS IR ATŠĶIRĪBAS?
Viena no atšķirībām, ko var pamanīt hibrīda automobili, ir automātiskās pārnesumkārbas svira. Tāpat kā elektromobilim, arī hibrīdauto nav manuālās pārnesumkārbas vai sajūga, tāpēc automobiļa vadīšanai nepieciešams mazāk darbību, un braukšana ir mierīgāka un komfortablāka.

Hibrīdautomobiļa pamatā ir elektriskā piedziņa, hibrīda piedziņa (benzīns + elektrība) un 100 % iekšdedzes piedziņa. Braukšanas režīmu maiņa neietekmē vadītāja komfortu: viss pārslēgšanās process notiek automātiski.

Salīdzinājumā ar iekšdedzes automobili elektriskā piedziņa nodrošina elastīgāku kustību un spēcīgāku paātrinājumu. Piedevām automobilis ir klusāks un neizdala nepatīkamu benzīna smaku. Arī vibrāciju braukšanas laikā ir mazāk.

Atcerieties, ka hibrīda automobilim nav ierobežojumu: ja akumulators izlādējas, automobilis turpina braukt ar benzīna dzinēju (kā tradicionāls iekšdedzes auto). No otras puses, ja izvēlēsities pašuzlādes hibrīda automobili, akumulators automātiski uzlādēsies braukšanas laikā.
VAI IR IESPĒJAMS BRAUKT AR HIBRĪDA AUTOMOBILI PA AUTOMAĢISTRĀLI?
Protams! Hibrīdautomobilis var braukt pa ātrgaitas šoseju ar tādu pašu ātrumu un jaudu kā dīzeļa vai benzīna dzinēja automobilis.

Jo tā benzīna dzinējs darbojas tandēmā ar vienu vai vairākiem elektromotoriem. Šāda piedziņu kombinācija ļauj pārslēgties starp trim braukšanas režīmiem (hibrīda, tikai iekšdedzesa un elektrisko).

Pilsētā, kur kustība ir lēna vai nepieciešams pastāvīgi apstāties un atkārtoti iedarbināt dzinēju, hibrīda automobilis automātiski pārslēdzas uz elektrisko piedziņu. Ja nepieciešams uzlādēt vilces akumulatoru vai ja to prasa apvidus īpatnības, automobilis pārslēdzas uz hibrīda vai 100% iekšdedzes režīmu.

Uz automaģistrālēm, kur automobilis brauc ar vienmērīgu ātrumu, vairumā gadījumu tiek izmantota iekšdedzes dzinēja piedziņa. Šajā gadījumā automobilis pārvietojas tieši tāpat kā benzīna auto ar automātisko pārnesumkārbu!

Ja ir nepieciešama lielāka veiktspēja un akumulatoram ir pietiekams uzlādes līmenis, tiek aktivizēts hibrīda režīms.
Jūsu jautājumi par hibrīda automobiļu priekšrocībām
HIBRĪDS VAI ELEKTROMOBILIS: KO IZVĒLĒTIES?
Viss ir atkarīgs no jūsu vajadzībām un prioritātēm! Elektromobiļi ir klusi un daudzpusīgi, tos ir ļoti viegli vadīt, tie maz nolietojas, ir viegli kopjami un vismazāk ietekmē vidi. Tomēr jums ir jābūt gataviem tam, ka elektromobilis būs regulāri jāuzlādē uzlādes stacijās. Ja braucat nelielus attālumus un lielākoties pārvietojaties pilsētā, elektromobilis ir ideāli piemērots un ietaupīs līdzekļus: jūs aiztaupīsiet izdevumus par benzīnu vai dīzeli, turklāt elektriskā uzlāde maksā krietni lētāka nekā degviela.

Hibrīda automobilis ir daudzpusīgāks, jo tajā tiek izmantoti divi dažādi dzinēji. Piemēram, braucot pa šoseju, automobilis pārslēdzas uz iekšdedzes piedziņu un darbojas kā jebkurš benzīna auto. Uzlāde nav nepieciešama tik bieži kā elektromobiļiem vai nav nepieciešama vispār, ja izvēlaties pašuzlādes hibrīda automobili, kas uzlādējas braukšanas laikā.

Jums nebūs jāuztraucas par lādētāja pieejamību: pašuzlādes hibrīds dāvās jums elektriskās braukšanas prieku pat bez uzlādes.

Līdz ar to hibrīda automobilis apvieno iekšdedzes auto praktiskumu un vispusību ar elektromobiļa ekoloģiskajām un ekonomiskajām priekšrocībām. Tiesa, 100% elektriskais automobilis joprojām ir pats draudzīgākais videi un arī pats ekonomiskākais, jo darbojas, izmantojot vienīgi elektroenerģiju.
HIBRĪDS VAI DĪZELIS?
Hibrīda automobiļus daļēji darbina ar benzīnu. Hibrīddzinējiem ir vairākas priekšrocības salīdzinājumā ar dīzeļdzinēja auto.

Hibrīdautomobilim degvielas uzpilde ir retāka, un dzinēja apkope ir lētāka nekā dīzeļdzinēja automobilim. Ilgtermiņā ekspluatācijas izmaksas ir izdevīgākas.
Izmantojot elektrisko piedziņu, hibrīda automobilis ir videi daudz draudzīgāks nekā dīzeļdzinēja auto (jo tas nerada CO2). Tas nozīmē, ka hibrīdautomobiļus neietekmē satiksmes ierobežojumi, kas tiek piemēroti laikā, kad ir vislielākais piesārņojums.
Renault piedāvā uzlādējamā hibrīda automobiļus, kas garantē labāku veiktspēju, braucot elektriskajā režīmā, taču jūs varat izvēlēties arī pašuzlādes hibrīda automobili. Šajā gadījumā hibrīda automobilis neprasīs jūsu paradumu maiņu, un jūs varēsiet braukt kā ar benzīna vai dīzeļa auto (automobiļa uzlāde notiks braukšanas laikā bez jūsu iesaistes).

Turklāt hibrīdautomobiļi ir aprīkoti ar automātisko pārnesumkārbu, tāpēc to vadīšana ir viegla un vienkārša…
HIBRĪDS VAI BENZĪNA AUTO BRAUKŠANAI PA AUTOMAĢISTRĀLI?
Gan viens, gan otrs!
Abi varianti ļauj droši braukt pa automaģistrāli.
Hibrīda automobilī tiek izmantots viens vai vairāki elektromotori un viens iekšdedzes dzinējs. Braukšanas laikā automobilis pārmaiņus izmanto elektrisko, hibrīda (benzīns + elektrība) un iekšdedzes dzinēja piedziņu. Uz ātrgaitas šosejas tiek izmantota iekšdedzes piedziņa, lai automobilim būtu nepieciešamā jauda. Braucot pa automaģistrāli, vilces akumulatoram ir laiks uzlādēties, izmantojot ātruma samazināšanas un bremzēšanas radīto enerģiju!
HIBRĪDS VAI BENZĪNA AUTO?
Abi dzinēji nodrošina līdzīgu komforta līmeni un ir vienkārši vadāmi. Tomēr galvenās hibrīda automobiļa priekšrocības ir zems degvielas patēriņš salīdzinājumā ar benzīna auto un vienkāršāka apkope.

Hibrīdautomobiļi ir aprīkoti ar vairākiem motoriem, tostarp benzīna dzinēju, kas uzņemas galveno lomu, kad nepieciešama lielāka jauda, piemēram, braucot pa šoseju.

Pateicoties tam, ka iekšdedzes dzinējs un elektriskie motori strādā kopā vai pamīšus, hibrīda automobilis patērē mazāk degvielas, tam retāk nepieciešama degvielas uzpilde un tas lēnāk nolietojas! Tā ir būtiska hibrīdautomobiļa priekšrocība salīdzinājumā ar tradicionālu benzīna auto. Turklāt jāatceras, ka, izlādējoties akumulatoram, hibrīda automobilis darbojas gluži kā jebkurš benzīna auto, tāpēc tas ir universāls un praktisks.

Turklāt, izmantojot elektrisko piedziņu, hibrīdautomobilim ir tādas pašas priekšrocības kā elektromobilim: tas mazāk piesārņo vidi, darbojas klusāk un nodrošina vienmērīgāku braukšanu. Tāpat kā elektromobilim, arī hibrīdautomobilim nav manuālās pārnesumkārbas. Un, ja gadā nobrauc vairāk nekā 35 000 km, automobiļa iegāde atmaksājas īsā laikā!

sīkāk par E-Tech?